SIMBa: Dominis d’estabilitat efectiva entorn dels punts d’equilibri triangulars del PR3C

El proper dilluns, 28 de gener, se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Priscilla Souza Silva (amb la col·laboració d’Arturo Vieiro Yanes)
UniversitatDepartament de Matemàtica Aplicada i Anàlisi, Universitat de Barcelona.

Data: dilluns 28 de gener de 2013
Hora: 12:15, cafè i galetes; 12:30, inici.
Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: Dominis d’estabilitat efectiva entorn dels punts d’equilibri triangulars del PR3C.
Resum: L’objectiu d’aquesta presentació és descriure progressos recents en lainvestigació dels mecanismes responsables del confinament de llarga durada de trajectòries en un domini força gran entorn dels punts d’equilibri triangulars (L4 i L5) del Problema Restringit de Tres Cossos. Els resultats que presentarem mostren clarament el paper jugat per diverses varietats de codimensió-1 en la determinació dels dominis d’estabilitat efectiva. En concret, il·lustrarem dues situacions per un petit valor del paràmetre de massa en les quals el domini d’estabilitat està limitat per:

• les varietats estable i inestable de la varietat central del punt de libració colinear L3.
  • les varietats estable i inestable de la varietat central d’una família d’òrbites periòdiques el·líptiques-hiperbòliques que bifurca de la òrbita periòdica vertical en la varietat central de L5 (L4).

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a simba(at)imub(dot)ub(dot)es