Primera jornada interdisciplinària organitzada per investigadors predoctorals

1 comentari

I Jornada d’Investigadors Predoctorals Interdisciplinària (JIPI)L’Aula Magna de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona (UB) va acollir ahir dijous, 7 de febrer, la I Jornada d’Investigadors Predoctorals Interdisciplinària (JIPI), una iniciativa concebuda i organitzada per estudiants de tercer cicle de diverses facultats del Barcelona Knowledge Campus (BKC). Aquesta primera edició, tot i que era oberta a tota la comunitat científica, estava centrada en els àmbits de les matemàtiques, la física, la química i disciplines afins.

La jornada tenia el suport del BKC i les seves escoles de doctorat, a més de totes les institucions presents al campus: la UB, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). També hi van col·laborar les societats catalanes de Matemàtiques, Química i Física, filials de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC).

La presentació de la trobada va ser a càrrec del delegat del rector de la UB per al BKC, Manuel Barranco; el coordinador institucional del CSIC a Catalunya, Lluís Calvo, i el degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC, Jordi Quer. En la cloenda hi van participar el rector de la UB, Dídac Ramírez; el secretari d’Universitats de la Generalitat de Catalunya, Antoni Castellà; el degà de Física de la UB, Atilà Herms, i la degana de Matemàtiques de la UB, Carme Cascante.

Hi van assistir un total de 150 participants pertanyents a institucions de recerca de tot Catalunya. D’aquests, prop d’una setantena hi van presentar comunicacions breus (flash talks) que es podran veure al canal UBTV. El programa de la jornada també va incloure sessions d’emprenedoria i treball en xarxa (networking), a més de dos debats oberts al públic.

Sessions d’emprenedoria i treball en xarxa

Amb l’objectiu de crear espais de trobada entre investigadors i els diferents agents socials del país, els organitzadors de la JIPI 2013 van programar una sessió d’emprenedoria, a càrrec de tres científics que actualment són directius en noves empreses biotecnològiques: Luis Ruiz Ávila, doctor en Biologia Molecular, soci director i director executiu de Janus Developments; Clara Campàs Moya, doctora en Farmàcia i sòcia directora d’Advancell, i Judit Anido Folgueira, doctora en Biologia, MBA per la Universitat de Duke i directora executiva de Mosaic Biomedicals.

També es va organitzar una sessió de speed networking, en la qual tots els investigadors van parlar de la seva recerca, uns amb els altres, en sessions de cinc minuts cadascuna, amb la finalitat d’explotar possibles vies de col·laboració futura.

Debat social obert al públic

Els catedràtics de Física i divulgadors científics Jorge Wagensberg (UB) i David Jou (UAB) van moderar, respectivament, els debats titulats «Interdisciplinarietat en recerca» i «Ciència i fe», tots dos vinculats a temes socials i oberts al públic general.

Font: Notícies de la UB

One thought on “Primera jornada interdisciplinària organitzada per investigadors predoctorals

1. Retroenllaç: Segona Jornada d’Investigadors Predoctorals Interdisciplinària | Blog de la Biblioteca de Matemàtiques