SIMBa: Equacions en Derivades Parcials i equacions no locals

El proper dilluns, 18 de febrer, se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Xavier Ros Oton
Universitat: Departament de Matemàtica Aplicada I, Universitat Politècnica de Catalunya

Data: dilluns 18 de febrer de 2013
Hora: 12:15, cofee-break; 12:30, inici
Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: Equacions en Derivades Parcials i equacions no locals.
Resum: L’objectiu de la xerrada és presentar els resultats obtinguts per l’autor en el seu estudi d’Equacions en Derivades Parcials (EDPs) no lineals, i d’algunes equacions no locals.
Per una banda, començarem introduint el concepte de difusió a través del moviment brownià, i veurem la seva relació amb l’equació de la calor. Veurem també quina classe d’equacions s’obtenen al canviar el moviment brownià per altres processos de Lévy més generals, i explicarem els resultats obtinguts en un treball conjunt amb Joaquim Serra sobre algunes equacions no locals.
Per altra banda, farem una breu explicació de la relació entre les EDPs i l’anàlisi funcional, i introduirem alguns problemes clàssics relacionats amb la regularitat dels minimitzants de certs funcionals. Veurem les semblances que hi ha entre alguns problemes geomètrics i alguns problemes d’EDPs no lineals, i finalment presentarem els resultats obtinguts per l’autor en equacions de reacció-difusió i en desigualtats de Sobolev amb pesos.

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a simba(at)imub(dot)ub(dot)es