Aprendre i ensenyar matemàtiques amb profunditat

Classe de matemàtiquesFotografia original d’enixii, sota llicència CC-BY 2.0

Demà, 13 de març, de 17:00 a 18:30, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona acollirà la conferència Aprendre i ensenyar matemàtiques amb profunditat (pdf), a càrrec de Carme Burguès, professora del departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica de la Universitat de Barcelona.

El sentit de “saber matemàtiques” a nivells escolars, ha anat evolucionant al llarg dels anys. Actualment es demana un tipus de coneixement que requereix saber continguts, entendre relacions i aplicar tot plegat en contextos diversos amb prou autonomia, és a dir, coneixement competencial. En la xerrada es donaran algunes claus de l’aprenentatge competencial de les matemàtiques a l’EP i a l’ESO i de la seva avaluació.
El darrers documents sobre el desplegament de les competències matemàtiques a l’ EP i a l’ ESO poden ser usats per orientar tant la metodologia per fer-les possibles com la seva avaluació.
La conferència està organitzada pel Servei Educatiu de Sant Martí, el Consorci d’Educació de Barcelona i el Museu de Ciències Naturals de Barcelona.
Font: Creamat