Conferència: Integrals singulars, conjunts de Cantor i rectificabilitat

Xavier TolsaDilluns 15 d’abril se celebrarà a la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona la conferència Integrals singulars, conjunts de Cantor i rectificabilitat (pdf), a càrrec de Xavier Tolsa, professor de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i investigador ICREA.

Tolsa ha estat guardonat recentment amb el Premi Ferran Sunyer i Balaguer 2013 per la monografia Analytic capacity, the Cauchy transform, and non-homogeneous Calderón-Zygmund theory (versió preliminar, pdf).

La conferència, que començarà a les 15:00 a l’aula T1, ha estat organitzada per la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer, la Societat Catalana de Matemàtiques i el Seminari d’Anàlisi de Barcelona.

Resum:

Sigui E un conjunt de longitud finita del pla, i sigui K:\mathbb C \times \mathbb C \rightarrow \mathbb C un nucli de Calderón-Zygmund d’homogeneïtat -1, tal com per exemple K(z) = 1/z. Sigui \mu la mesura de longitud en E. Quan l’acotació en L^2(\mu) de l’operador integral singular \int K (x-y) f (y) d \mu (y) implica la recti cabilitat de E?

En aquesta xerrada faré un repàs dels resultats coneguts i dels nombrosos problemes oberts sobre aquesta qüestió i sobre la qüestió anàloga en dimensions superiors i altres problemes relacionats. La xerrada podrà ser seguida per una audiència no especialitzada.