El Documental del Canal 33 estrena Ferran Sunyer: història d’un exili interior

2 comentaris

Ferran Sunyer: història d'un exili interiorDijous, 25 d’abril a les 22:40, el programa El Documental, del Canal 33, estrenarà Ferran Sunyer. Història d’un exili interior, dirigit per Amparo Solís.

De forma autodidacta, va convertir-se en una figura de renom internacional en l’anàlisi matemàtica del moment, que publicava a les revistes matemàtiques més prestigioses, com “Acta Mathematica”. Però dintre d’Espanya, no aconseguia el mateix reconeixement. El seu somni era que el reconeguessin com a investigador en la màxima institució de recerca espanyola del moment, el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), però com que no tenia formació acadèmica, sempre hi posaven traves. No comptaven, però, que l’esperit de superació de Ferran Sunyer era il·limitat.

“Ferran Sunyer i Balaguer. Història d’un exili interior” explora a través de diversos testimonis la figura d’aquest matemàtic des de diferents punts de vista: el de matemàtics, científics, neuròlegs, coneguts i amics de la família. Entre tots configuren el retrat d’una persona amb un cervell privilegiat, admirat i estimat pels que el van conèixer, de caràcter optimista i alegre, enamorat del mar i de l’Empordà.

Una producció de Benecé Produccions i la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer en coproducció amb Televisió de Catalunya, i amb la col·laboració de lICEC (Institut Català de les Empreses Culturals), l’IEC (Institut d’Estudis Catalans), la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) i el Centre de Recerca Matemàtica (CRM).

Més informació:

Apunts relacionats:

2 thoughts on “El Documental del Canal 33 estrena Ferran Sunyer: història d’un exili interior

1. Retroenllaç: L’exposició sobre Ferran Sunyer es podrà veure al Palau Robert fins el dia 23 de febrer | Blog de la Biblioteca de Matemàtiques

2. Retroenllaç: “Ferran Sunyer i Balaguer. Història d’un exili interior” ja es pot veure en línia | Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques