María Pe Pereira guanya el premi José Luis Rubio de Francia

María Pe Pereira

Fotografia del Mathematisches Forschungsinstitut Oberwolfach, sota llicència CC-BY-SA 2.0

La matemàtica de Burgos, María Pe Perira, ha estat guardonada en la darrera edició del Premi José Luis Rubio de Francia, que atorga la Real Sociedad Matemática Española (RSME) a joves doctors en matemàtiques de l’Estat espanyol, que no hagin superat els 32 anys.

El jurat destaca que María Pe Pereira ha fet grans contribucions a la teoria de singularitats, especialment en connexió amb el cèlebre problema de Nash sobre arcs per a les superfícies singulars. També destaca que a la seva tesi doctoral —On Nash problem for quotient surface singularities—, defensada el 2011, havia resolt de manera unificada el problema de Nash per a singularitats quocient. La tesi va obrir la porta a la resolució del problema en tota la seva extensió, fita que van aconseguir Pe Pereira i el seu director de tesi, Javier Fernández de Bobadilla, i que van publicar a Annals of Mathematics l’any passat.

María Pe Pereira (1981) es va llicenciar i doctorar a la Universidad Complutense de Madrid (UCM). Després d’una estada postdoctoral a l’Institut de Mathemátiques de Jussieu (París), es va incorporar a la Université de Lille com a investigadora convidada. El proper mes de juliol s’incorporarà al Instituto de Ciencias Matemáticas (ICMAT) de Madrid.

Pe Pereira és la primer dona guardonada amb aquesta distinció, que ja compta 9 edicions.

Més informació:

Apunts relacionats: