Torna la Festa de la Ciència i la Tecnologia al Parc de la Ciutadella

1 comentari

Festa de la Ciència i la Tecnologia 2013El cap de setmana vinent, 15 i 16 de juny, se celebrarà una vegada més la Festa de la Ciència i la Tecnologia al Parc de la Ciutadella de Barcelona.

El programa (pdf) està farcit d’activitats per a tots els públics, sense oblidar els més petits de la família, que podran explorar, descobrir, inspirar-se o emocionar-se amb instal·lacions, tallers, experiments, demostracions i competicions.

Els continguts s’estructuren en 8 grans eixos:

• Els centres de recerca al parc. Explora la gran estructura inflable de Buildair fruit d’un projecte d’investigació del Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE) de la (UPC) i participa en tallers i demos de la millor ciència i tecnologia! CINME forma part de l’Associació de Centres de Recerca de Catalunya ACER / CERCA que en l’edició 2013 de la festa f(c+t) participen per primera vegada com col·lectiu. Buildair, una de les seves Spin Offs, les allotja.
  • Per Terra, Mar i Cel. Una selva tropical sota un desert de gel. Saps que l’Antàrtida és el major santuari de biodiversitat del planeta? El seu fons marí està habitat per una àmplia varietat d‘espècies, fins ara desconegudes! Viu un nou ecosistema fascinant d’ importants colònies d’espècies animals i vegetals d’origen incert i de gran bellesa i riquesa ecològica. Comparteix l’emoció de la descoberta amb científics que anualment organitzen expedicions a l’Antàrtida. No t’ho perdis!
  • Viatge al Present: Tots Som Ciborgs. Com la tecnologia transforma la nostra feina, les nostres vides i el nostre entorn? També augmenten les nostres capacitats físiques i mentals? Poden re definir el concepte que és ser humà? Com humans i màquines podran col·laborar per resoldre grans reptes? Conviure amb majordoms i mainaderes artificials, estudiar amb professors robòtics, o compartir treball i oci amb humanoides… tot plegat, potenciarà el nostre intel·lecte i els nostres hàbits socials o els atrofiarà?
  • Salut, Alimentació i Esport. Viure les condicions d’un esportista d’elit. Vols testar la teva força, la motricitat, la velocitat i la resistència muscular? Vols experimentar algunes de les eines que els esportistes d’elit utilitzen en el seu entrenament? Vine a la Ciutadella i descobreix i experimenta de la mà d’alguns dels millors investigadors i preparadors del CAR i del INEFC. T’interessa l’esport inclusiu? L’Institut Guttmann n’ha preparat diversos tallers!
  • Ciutats Intel·ligents. Com funcionaran les ciutats, les fàbriques i les cases d’un futur que ja ha començat? T’imagines una ciutat neta, autosuficient, sostenible i sense soroll? És possible pal·liar la congestió del trànsit, reduir el consum d’energia, la contaminació de l’aire, i augmentar la qualitat de vida a les ciutats? És possible que un contenidor d’escombraries comuniqui informació? Podem fer que l’enllumenat del carrer s’encengui només quan passi gent? Vols saber-ho tot sobre el cotxe elèctric? Apropa’t al parc i podràs conèixer, veure i experimentar per tu mateix algunes de les tecnologies ja disponibles i algunes en l’horitzó de futur.
  • Els Més Petits. Vine a jugar a l’espai de la ludoteca del parc! Remena, manipula i interactua amb figures matemàtiques voluminoses! Veuràs com resols tota mena de situacions! Un espai lúdic, interactiu i participatiu per a totes les edats. No t’ho perdis! I entre joc i joc, asseu-te i reposa una estona a l’ombra i segueix les aventures de la Laura i en Joan per salvar el supercomputador Marenostrum o anar rere el rastre dels dinosaures.
  • Espai BCNLAB. Un conjunt multidisciplinari de grups de recerca de diverses universitats i centres de recerca s’ha aplegat en el programa Barcelona Laboratori (BcnLab) per fer ciència ciutadana. El programa BcnLab, impulsat per la Direcció de Creativitat i Innovació de l’Institut de Cultura de Barcelona juntament amb diverses institucions, vol fomentar un model d’innovació cultural centrat en el ciutadà que faci de Barcelona una ciutat líder de la nova cultura del segle XXI. BcnLab concep Barcelona com un laboratori obert de coneixement i innovació amb als ciutadans i per als ciutadans.
  • Converses al parc

El dissabte dia 15, les activitats començaran a les 11:00 i s’acabaran a les 00:00. Diumenge, l’horaris serà d’11:00 a 15:00.

One thought on “Torna la Festa de la Ciència i la Tecnologia al Parc de la Ciutadella

1. Reblogged this on Blog de Física i Química-CRAI and commented:
    Festa de la Ciència i la Tecnologia