Xerrada-taller per a estudiants de Batxillerat a la Facultat de Matemàtiques

Xerrada-taller de l'any 2011

Xerrada-taller de l’any 2011

Els dimecres 13 i 20 de novembre, se celebrarà a la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona (UB) la primera xerrada-taller d’aquest curs, adreçada com sempre a estudiants de Batxillerat de la branca cientiífcotècnica. En aquesta ocasió, la xerrada, amb el títol Còniques i quàdriques: construint matemàtiques, anirà a càrrec de Meritxell Sáez, del Departament d’Àlgebra i Geometria.

“Tota creació arquitectònica és geometria”. Aquesta afirmació no sembla molt sorprenent, tots hem vist plànols d’edificis, i és clar que hi entren les matemàtiques. Però al mirar els sostres de la Sagrada Família, estem veient matemàtiques? Més de les que podem pensar a priori. En aquesta xerrada ens concentrarem en el paper que les superfícies quàdriques tenen en l’arquitectura que ens envolta. Las superfícies quàdriques són a l’espai el que les còniques (el·lipses, paràboles, hipèrboles) són al pla. Veurem quines propietats tenen, com es relacionen unes amb les altres i perquè arquitectes com Gaudí o Calatrava les han utilitzat en les seves obres. En el taller realitzarem algunes construccions geomètriques amb aquests elements per conèixer-los millor.

Font: Notícies de la Facultat de Matemàtiques