SIMBa: Teoria d’Operadors en Espais de Fock

El proper dimecres, 4 de desembre, se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Roc Oliver Vendrell
Universitat: Universitat de Barcelona

Data: Dimecres 4 de desembre de 2013
Hora: 18:15, cafè i galetes; 18:30, xerrada
Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: Teoria d’Operadors en Espais de Fock
Resum: Com be ja diu el ttol, en aquesta xerrada introduirem els espais de Fock F^p_\phi mes generals, les seves propietats basiques i alguns resultats interessants. Repassarem en quins casos ja hi ha feina feta i en quins no. Tambe explicarem el que es coneix com la teoria d’operadors en aquests espais i de nirem els operadors mes coneguts de l’area com l’operador de Toeplitz i Hankel. Tot aixo s’intentara fer d’una manera senzilla i basica.

Aquesta xerrada començarà recordant algunes eines bàsiques d’anàlisi (sempre amb exemples, dibuixos i evitant complicacions innecessàries). En particular, farem una construcció molt curiosa que permet pensar una funció definida en un espai de mesura qualsevol com una funció decreixent a (0,\infty). Un cop tinguem les eines, explicarem com deduir el Teorema d’Extrapolació de Yano, origen d’aquesta teoria. Finalment, presentarem el problema de la convergència gairebé-per-tot de les sèries de Fourier, la seva importància en la Teoria del Senyal, i com es va fer servir l’extrapolació per millorar els resultats que es coneixien.

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a seminari(dot)simba(at)ub(dot)edu.