Pilar Bayer pronunciarà una conferència sobre Pierre Deligne

Pilar Bayer IsantEl dia 12 de desembre, Pilar Bayer, catedràtica d’Àlgebra de la Universitat de Barcelona (UB), pronunciarà la conferència Pierre Deligne, Premi Abel 2013, a les 19:00 a la sala Nicloau d’Olwer de la seu de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC).
La conferència s’emmarca dins del cicle endegat per l’IEC per explicar i debatre l’obra dels guardonats amb els premis Nobel i Abel 2013.

Societat Catalana de MatemàtiquesEl Premi Abel d’enguany ha estat concedit al matemàtic Pierre Deligne ”pel caràcter seminal de les seves contribucions a la geometria algebraica i l’impacte transformador d’aquestes en teoria de nombres, en teoria de representacions i en camps relacionats”. La conferència té per objectiu apropar un públic ampli a l’obra d’aquest matemàtic singular.

Més informació: