L’exposició sobre Ferran Sunyer es podrà veure al Palau Robert fins el dia 23 de febrer

Inauguració de l'exposició al Palau Robert

Fotografia de Palau Robert (Generalitat de Catalunya), sota llicència CC BY-ND 2.0

La superació d’un matemàtic. Ferran Sunyer i Balaguer (1912-1967), s’exposarà al Palau Robert de Barcelona fins el dia 23 de febrer d’enguany. La mostra, inciativa conjunta de la Fundació Ferran sunyer i Balaguer (FFSB) i de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), dóna a conèixer la trajectòria vital i científica del matemàtic figuerenc, un dels més destacats del país, malgrat les seves limitacions físiques.

L’exposició itinerant va iniciar el seu recorregut l’any 2012, en escaure’s el centenari del naixement de Sunyer i Balaguer, amb el suport de la Diputació de Girona i l’Obra Social “La Caixa“.

El muntatge és obra de Benecé Produccions, responsable també, en col·laboració amb Televisió de Catalunya, del documental Ferran Sunyer i Balaguer : història d’un exili interior, estrenat l’any passat i que es pot veure en línia al web de TV3.

L’exposició es desenvolupa en 5 grans àmbits:

1. El primer àmbit recull papers relacionats amb el matemàtic: articles, fórmules, estudis, tots ells dins d’una caixa de cartró, que representa el patrimoni de la FFSB, institució encarregada de preservar i difondre la memòria de Sunyer des de 1991.
  2. El segon àmbit està dedicat a la dimensió biogràfica del personatge: les fites més importants que va assolir, l’entorn familiar, social i polític.
  3. El tercer àmbit se centra en la capacitat autodidacta de Sunyer; en com va arribar als èxits matemàtics aconseguits i al reconeixement internacional, en un moment en què la ciència a l’Estat espanyol tenia moltes dificultats per reeixir, aïllada dels moviments internacionals.
  4. El quart àmbit descobreix la discapacitat física de Ferran Sunyer. Mostra una cadira de rodes de l’època i explica la malaltia, una atròfia del sistema nerviós, que el va condemnar a aquella cadira de rodes i a moure’s sempre acompanyat. L’espai explica el dia a dia i les seves aficions.
  5. L’últim àmbit focalitza l’interès en la pervivència del record i del llegat a través d’una caixa de records.

Apunts relacionats: