Queixes per la dificultat de l’examen de matemàtiques de selectivitat

4 comentaris

Si l’any passat l’examen de matemàtiques de Selectivitat va ser notícia per un enunciat erroni, enguany no ha estat exempt de polèmica. Molts estudiants s’han queixat de l’enorme dificultat dels problemes, fins el punt que Joel, un alumne premiat els darrers quatre anys a les proves Cangur, ha declarat a l’Agència EFE que els dos problemes d’àlgebra eren “molt complicats”, especialment el primer. Els dos problemes d’anàlisi eren “els més assequibles”, tot i ser complexos, i els dos de geometria, “difícils”.

Problema 1 i 2 de la prova de Matemàtiques de Selectivitat 2014

Fernando, professor de Matemàtiques d’un centre de Sant Adrià de Besòs (Barcelona), ha assegurat que el nivell era mitjà-alt, i ha precisat que el més complicat han estat les variables, a banda de ressaltar un excés de “paraules tècniques” en les preguntes i els enunciats rebuscats, tot i que ha aclarit que són com altres anys.

El malestar generat per la situació s’ha traduït en una petició en línia a través de change.org per demanar, a la Generalitat de Catalunya i a la Direcció de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU), que es repeteixi l’examen de Matemàtiques Científiques i Tecnològiques. Fins al moment de redactar aquest text s’han aconseguit 7.000 signatures.

Font: Feemcat

4 thoughts on “Queixes per la dificultat de l’examen de matemàtiques de selectivitat

1. Això ho haurien de respondre els alumnes 😉

2. Pq estudiar més no està previst, oi?

• Perdona blogciencieslasalut, però alumnes que conec, amb notables i matricules d’honor en totes les matèries de batxillerat han trobat dificultats per resoldre aquest exàmen. Si el 80 % dels estudiants ho afirment, serà per alguna cosa. El nivell de responsabilitat dels estudiants de batxillerat a Catalunya és i serà molt alt. No pots fer afirmacions com aquesta tant a la lleugera.

• Sembla prou significatiu l’exemple que citava EFE del Joel. Si tants alumnes amb bones qualificacions de matemàtiques fins el moment, coincideixen en el diagnòstic, segurament alguna cosa hi ha