Mujeres con ciencia dedica un «retrat alfabètic» a Pilar Bayer

Pilar Bayer IsantMujeres con ciencia, el blog de la Càtedra de cultura científica de la Universitat del País Basc (UPV/EHU), va dedicar ahir un «retrat alfabètic» a Pilar Bayer, catedràtica d’Àlgebra de la Universitat de Barcelona.

La semblança, redactada per Leire Alonso Allué, estudiant del grau de Matemàtiques de la UPV/EHU que va tenir Pilar Bayer com a professora quan va iniciar els seus estudis a la UB, repassa la biografia professional i personal de la Dra. Bayer a partir de conceptes o qualitats diverses, ordenats alfabèticament. Cada terme s’acompanya d’una breu explicació.

Les paraules triades per definir-la, de la a a la z, són:

Accessible, Barcelona, computació, Diofant, emprenedora, formes automorfes, Galois, història, igualtat de gènere, Journal of Number Theory, Klein, llengües, música, nacional, online, professora, Quaternion orders, quadratic forms and Shimura Curves, reconeixements, Shimura, teoria de nombres, Universitat de Barcelona, vital, Wissenschaftliche Assistentin der Regensburg Universität, zeta

Aquest retrat ha obtingut una menció especial al concurs Un relato alfabético de… celebrat durant la 15a edició de la Setmana de la ciència, la tecnolgia i la innovació que organitza cada any la UPV/EHU.