Demà se celebra la jornada «Delícies d’Alícia» i s’inaugura l’exposició homònima

Delícies d'AlíciaDemà se celebra  la jornada «Delícies d’Alícia», que inaugurarà l’exposició homònima, visitable al CRAI Biblioteca de Lletres fins al 29 de febrer.

Com ja vam comentar al seu moment, l’any 2015 es va commemorar arreu del món el 150è aniversari de la publicació d’Alice’s Adventures in Wonderland, obra del matemàtic i sacerdot anglicà Charles Lutwidge Dodgson —publicada sota el pseudònim de Lewis Carroll— i considerada una de les obres fonamentals de la literatura infantil.

Com a colofó de l’efemèride, la Universitat de Barcelona (UB) proposa «Delícies d’Alícia» que, adreçada a aliciòlegs, aliciòfils i aliciòfags, il·lustra les infinites perspectives amb què es pot abordar una obra tan polièdrica.

La jornada tindrà lloc el dijous 14 de gener, a les 16 h, a l’Aula Magna de l’Edifici Històric. L’exposició es podrà veure fins al 29 de febrer al CRAI Biblioteca de Lletres. A més, el 9 de febrer a les 18 h, hi haurà una visita guiada a l’exposició de llibres, i una jornada de llibres oberts, en què el visitant podrà sol·licitar que li ensenyin un llibre en concret per fullejar-lo.

• 16:00 Projecció de pel·lícules i tràilers sobre Alícia.
  • 16:30 Benvinguda, a càrrec de Lourdes Cirlot, vicerectora de Relacions Institucionals i Cultura de la UB.
  • 16:40 Alícia, una nena uns contes i moltes curiositats, a càrrec de Jordi Quintana (Facultat d’Educació de la UB).
  • 17:00 Alícies simètrtiques, a càrrec de Miquel Àngel Cuevas-Diarte (Facultat de Geologia de la UB).
  • 17:20 Cantem una cançó: llenguatge i metallenguatge, a càrrec de Josep Pla i Carrera (Facultat de Matemàtiques de la UB).
  • 17:40 Literatura de disbarats, a càrrec d’Amadeu Viana (Facultat de Lletres de la UdL).
  • 18:00 Inauguració de l’exposició, a càrrec de Claudi Mans (Facultat de Química de la UB). Projecció de pel·lícules i tràilers i descans.
  • 18:40 La meva Alícia i els meus amics, a càrrec d’Ignasi Blanch (il·lustrador).
  • 19:00 El decimotercer capítulo de Alícia y sus secuelas, a càrrec de Gabriel López Guix (Facultat de Traducció i interpretació de la UAB).
  • 19:20 Les Alícies en el marc de la literatura infantil del segle XIX i XX, a càrrec de María González Davies (Facultat de Psicologia Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna, URL).
  • 19:40 El joc de l’il·lustrat i visionari, a càrrec de Xavier Laborda (Facultat de Filologia de la UB).
  • 20:00 Cloenda, a càrrec de Claudi Mans (Facultat de Química de la UB).

Apunts del blog relacionats amb Alícia: