Un equip d’alumnes de la Facultat guanya el concurs del dia π

Setmana del Dia PiLa puta i la Ramoneta, un equip format per alumnes de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona (UB), s’ha proclamat vencedor del concurs del dia π, organitzat per la Asociación Nacional de Estudiants de Matemáticas (ANEM).

A banda de l’equip vencedor, que ha obtingut 96,5 punts, entre els 10 primers classificats hi ha 3 equips més de la UB: Teorema del Sándwich (tercer classificat: 86,5 punts); Ascensors Bolzano (novè classificat: 68 punts) i Mathafakas!! (desè classificat: 65 punts).

El concurs, estructurat en 3 proves, es va celebrar durant la setmana del 13 al 19 de març. La prova de càlcul mental va consistir en respondre, presencialment, 20 preguntes. Les 10 primeres, considerades molt fàcils o fàcils, s’havien de respondre en 3 segons. Les 10 restants, normals o difícils, s’havien de respondre en 5 segons. El trivial matemàtic constava de 20 preguntes a respondre, per escrit i presencialment, amb una puntuació màxima possible de 50 punts. Finalment, l’olimpíada matemàtica constava de 4 problemes a resoldre durant tota la setmana.

ANEM

La Asociación Nacional de Estudiantes de Matemáticas és una entitat creada l’any 2002, coincidint amb l’Any Mundial de les Matemàtiques. Integrada fonamentalment per estudiants de grau i màster, té per objectiu mantenir un canal de comunicació entre els estudiants de matemàtiques de l’Estat i compartir informació, organitzar activitats lúdiques, fomentar les pràctiques en empreses o apropar a la societat les activitats que organitza. Forma part, també, de la Conferència de de Degans de Matemàtiques (CDM).