SIMBa (confinat): Grafs d’isogènies superespecials en gènere 2

SIBMa

El proper dimecres, 3 de juny, se celebrarà una nova xerrada —en format virtual— del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Enric Florit Zacarías.
Universitat: Universitat de Barcelona.

Data: Wednesday, 3th of June
Hora: 12:00, virtual coffee break (bring your coffee); 12:20, talk.
Lloc: Zoom meeting. A link will be sent via email, please sign up in our web.
Idioma: Catalan

Títol: Grafs d’isogènies superespecials en gènere 2.
Resum: Els grafs d’isogènies de corbes el·líptiques supersingulars ens permeten formular protocols criptogràfics suposadament postquàntics, basant-nos en el fet que no disposem d’algoritmes eficients per trobar isogènies entre corbes. Aquests grafs són expanders i Ramanujan; en particular, la distribució estacionària del passeig aleatori és (gairebé) uniforme. Després de definir aquestes nocions, parlarem de la generalització d’aquests grafs amb corbes hiperel·líptiques de gènere 2, i explicarem algunes propietats que apareixen en aquest cas i les seves diferències respecte dels grafs de corbes el·líptiques.

Si voleu estar al cas de les xerrades previstes, podeu consultar el calendari. Si voleu proposar una xerrada, ompliu el formulari. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a seminari(dot)simba(at)ub(dot)edu.

Escriu un comentari

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )