SIMBa: Invariant manifolds and transport in an Earth-Moon system perturbed by Sun’s gravity field

simba1

El proper dimecres, 1 de desembre, se celebrarà una nova xerrada —en format virtual— del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Begoña Nicolás
Universitat: Universitat de Barcelona

Data: Wednesday, December 1st, 2021.
Hora: 12:00, coffee break; 12:20, talk.
Lloc: Zoom (the link will be posted on our website)
Idioma: English.

Títol: Invariant manifolds and transport in an Earth-Moon system perturbed
by Sun’s gravity field
Resum: The mathematical model we use to study the Sun-Earth-Moon system is the Bicircular Problem (BCP), that can be thought as a time-periodic perturbation of the autonomous system described by the Restricted Three-Body Problem (RTBP). Our main concern on the BCP is regarded to a family of two-dimensional quasi-periodic solutions that have stable and unstable invariant manifolds associated. These manifolds give the skeleton for different dynamical transport phenomena that take place in our system.

Si voleu estar al cas de les xerrades previstes, podeu consultar el calendari. Si voleu proposar una xerrada, ompliu el formulari. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a seminari(dot)simba(at)ub(dot)edu.

Escriu un comentari

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )