Participem a la Matefest Infofest amb dues activitats

Després de dues edicions en línia a causa de la pandèmia, enguany es torna a celebrar la Matefest Infofest presencialment. La participació del CRAI és doble: d’una banda, cedint l’exposició «Matemàtiques per a un món millor», que s’instal·larà al pati de ciències, escenari principal de la festa; i de l’altra, amb una nova edició de «El trívial de la Biblioteca».

El trívial de la Biblioteca

Continuant amb la idea de l’edició anterior, hem preparat un qüestionari de 10 preguntes que combina aptitud i enginy. Els participants hauran de demostrar els seus coneixements però també rumiar una mica i, fins i tot, passejar-se per la Facultat per fer alguna comprovació in situ.

El qüestionari s’obrirà dimecres 27 d’abril a les 9 i es tancarà dilluns 2 de maig a les 9. Només es permetrà un intent per participant. Entre els concursants amb la màxima puntuació se sortejaran dos premis.

Les preguntes són obra de la nostra companya Noèlia, que ha sabut trobar el punt just: lúdic i divertit però alhora interessant. Gràcies Noèlia!

Xerrades

Durant la Matefest Infofest s’oferiran diverses xerrades especialment adreçades a alumnes de secundària, la majoria impartides per professorat de la Facultat, però també per membres d’entitats del món de les matemàtiques i l’educació, com és el cas de Joan Jareño (CREAMAT) i Josep Rey i Manel Medina (MMACA).

HorariAula 1Aula 2
10:00 – 11:00RCZLUL C XYMRCZLUL: El joc dels missatges secrets
A càrrec de Joan Jareño
Les màquines també tenen prejudicis
A càrrec de Jordi Vitrià
11:00 – 12:00La fórmula d’Euler
A càrrec de Ricardo García
La màgia de la computació quàntica
A càrrec de Miquel Duran
12:00 – 13:00El joc dels missatges secrets
A càrrec de Joan Jareño
L’experiència d’usuari i l’accessibilitat
A càrrec de Mireia Ribera
13:00 – 14:00Rodes, cicloides, moviment relatiu i efectes malabars
A càrrec de Josep Rey i Manel Udina
La màgia de la computació quàntica
A càrrec de Miquel Duran

Tota la informació sobre les xerrades

Estands

Els alumnes de la Facultat han preparat diversos estands sobre aspectes especialment interessants i atractius de les matemàtiques i la informàtica. Trobareu tota la relació d’estands en aquest enllaç.

A banda, la Xarxa de Dinamització Lingüística hi participa amb un qüestionari terminològic; el Centre de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE) amb el Laboratori de matemàtiques, el Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA) amb un estand amb materials manipulables i nosaltres, amb el Trívial de la Biblioteca.

Activitats de tarda

A partir de les 17:00 comença la part més lúdica de la festa, amb el Joc de la calculadora, el torneig d’escacs, karaoke i altres activitats. Inscripcions a: matefest.infofest@gmail.com.

Apunts relacionats

La matefest Infofest en vídeo

Escriu un comentari

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )