SIMBa: Atractor pel model Lotka-Volterra no autònom

simba1

El proper dimecres, 11 de gener, se celebrarà una nova xerrada del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Juan Garcia Fuentes.
Universitat: Universidad de Sevilla.

Data: Wednesday, January 11th, 2023.
Hora: 13:00, virtual coffee break ; 13:20, talk.
Lloc: UB (aula B1) and Zoom
Idioma: Catalan.

Títol: Atractor pel model Lotka-Volterra no autònom.

Resum: El model Lotka-Volterra és un model prou conegut en la matemàtica ecològica per modelitzar sistemes de poblacions d’espècies dins d’un ecosistema. Matemàticament ja se’n sap quan hi ha punts d’equilibri, com és l’estructura de l’atractor, etc. Així no tant quan el model és no autònom, això vol dir, quan els paràmetres que dicten les interaccions entre les espècies són dependents del temps. En aquesta xerrada farem una breu introducció als sistemes dinàmics no autònoms, també s’explicarà tot el que se’n sap del model Lotka-Volterra autònom, per finalment exposar les novetats que s’han trobat del model Lotka-Volterra no autònom.

Si voleu proposar una xerrada, ompliu el formulari. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a seminari(dot)simba(at)ub(dot)edu.

Escriu un comentari

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )