Blog de la Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica


2 comentaris

Error matemàtic a la portada de La Razón

El 22 de gener el diari La Razón contenia a portada i com a titular més destacat la següent afirmació: La venta de la píldora del día después crece un 300 por ciento.

Al cos de la notícia s’afirma que des d’octubre fins a desembre de 2009 es van vendre a les farmàcies 45.315 envasos del fàrmac, mentre que en el mateix període de 2008 se’n van vendre 16.997. És a dir que les vendes s’han multiplicat per 2,67 la qual cosa significa un increment percentual del 167%.

A primera vista podria semblar només un error conceptual, però venint d’on ve és difícil no trobar-hi intencionalitat política. No deixis que la realitat t’espatlli un bon titular, més encara si pots erosionar un govern hostil!

Hores d’ara han tancat els comentaris i han eliminat els que advertien l’error. El titular continua igual.

Font: La caja debajo de la cama via Menéame

Comparteix l'entrada