Els enigmes congelats

1 comentari

El Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística i la Unitat de Comunicació, a través de la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+i), convoquen la segona edició del concurs Els enigmes congelats, amb l’objectiu de premiar les idees més creatives que donin resposta als reptes sense resoldre que encara té la ciència.

El punt de partida és la publicació l’any 2005, commemorant el 125 aniversari de la revista Science, de l’article de Kennedy i Norman, ¿What don’t we know?, en el qual es relacionen 150 preguntes que la ciència encara no ha pogut respondre, com ara: de què està fet l’Univers? El nostre Univers és l’únic existent? Estem sols a l’Univers? És possible una vacuna contra el VIH? Com saben els òrgans i els organismes que han de deixar de créixer? Per què les dones embarassades no rebutgen el fetus? Com troben els organismes migratoris el seu camí? Per què somiem? Quantes espècies hi ha a la Terra?

El concurs s’adreça a estudiants de secundària i es valorarà especialment la originalitat i creativitat dels treballs, tant en relació amb la possible resposta com pel que fa al format d’exposició. El termini de presentació s’acaba el 18 de desembre i la resolució es farà pública, a tot estirar, el 26 de febrer al web UB Ciència.

Més informació:

Font: L’agenda de la cultura científica

One thought on “Els enigmes congelats

1. Retroenllaç: Lliurats els premis del concurs Els Enigmes Congelats « Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques