SIMBa: Numerical computation of invariant objects using Daubechies wavelets

simba1

El proper dimecres, 16 de març, se celebrarà una nova xerrada  del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Salvador Borrós Cullell
Universitat: Universitat Autònoma de Barcelona

Data: Wednesday, March16th, 2022.
Hora: 12:00, coffee break; 12:20, talk.
Lloc: Zoom (the link will be posted on our website)
Idioma: English.

Títol: Numerical Computation of Invariant Objects Using Daubechies
Wavelets
Resum: We present a method to compute the truncated wavelet expansion of an invariant object in a quasi-periodic skew product using periodic Daubechies Wavelets. To obtain the wavelet coefficients, we need to solve the invariance equations of the system in a mesh of points, desirably as dense as possible. This requires quite a bit of numerical finesse, since Daubechies Wavelets do not have closed expressions. Once we have obtained the truncated wavelet expansion of the invariant object, we can compute its Besov regularity of said invariant objects. In particular, we will compute the regularity of Strange Non-Chaotic Attractors stemming from a Keller-GOPY biparametric family of systems as a proof of concept.

Si voleu estar al cas de les xerrades previstes, podeu consultar el calendari. Si voleu proposar una xerrada, ompliu el formulari. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a seminari(dot)simba(at)ub(dot)edu.

Escriu un comentari

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )