The Golden Ratio Project

The Golden Ratio Project és un experiment geomètric i social que té per objectiu determinar si la divina proporció, nombre auri, secció àuria o Phi (Φ) té tots aquest apel·latius per raons objectives o si hi ha diferències significatives entre les persones a l’hora de considerar la bellesa de les proporcions. En definitiva, si cal buscar la bellesa en l’ull del que mira o es pot mesurar.

Els seus creadors demanen una alta participació per tal de poder disposar d’una base de dades de respostes estadísticament significativa, que permeti determinar si l’ideal de bellesa en les proporcions és realment la proporció àuria; i si aquest ideal de bellesa és universal o varia, per exemple, en funció de la procedència del participant.

Rectangles d’or. Imatge de Pau, sota llicència CC-BY-SA 3.0

Amb pocs segons i escollint tres vegades entre dos rectangles diferents en tindreu prou per participar-hi, però tingueu en compte que el que es demana no és que escolliu quin dels dos rectangles s’ajusta més a la divina proporció sinó quin us resulta més atractiu.

Més informació:

Font: Microsiervos