La revolució d’Egipte a Twitter

Aquesta animació és el resultat d’un estudi d’André Panisson, doctorand de la Universitat de Torí. Mostra la xarxa de tweets i retweets, amb el hashtag #jan25, que es va anar teixint l’11 de febrer a la tarda, just en anunciar-se la dimissió de Hosni Moubarak.

Panisson va recollir les dades amb Gephi, programari lliure d’exploració i visualització per a tot tipus de xarxes i sistemes complexos, muntat en un servidor Python i connectat a la API de Twitter Streaming. Cada node representa un usuari, i cada línia s’estableix quan l’usuari B fa un retweet d’un missatge de l’usuari A que conté l’etiqueta #jan25. L’animació, de poc menys de quatre minuts, mostra el resultat d’una hora de captura de dades.

Usuaris i tweets amb el hashtag #jan25

L’estudi, que inclou només un 10% de l’activitat total, és part d’un projecte de recerca conjunt del Departament d’Informàtica de la Universitat de Torí, l’Istitute for Scientific Interchange Foundation (ISI) i el Center for Complex Networks and Systems Research (CNetS) de la Universitat d’Indiana.

Més informació:

Font: alt1040