SIMBa: De nombres i jocs

1 comentari

Editat: 10/06/2013: Atenció, canvi de data!

El proper dilluns, 10 de juny, dimarts 18 de juny, se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Andratx Bellmunt Giralt
Universitat: Departament d’Àlgebra i Geometria, Universitat de Barcelona.

Data: dilluns 10 de juny dimarts 10 de juny de 2013
Hora: 12:15, 18:15
Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: De nombres i jocs
Resum: Segur que molts de vosaltres sabeu jugar al Nim, però sabeu com fer-vos-ho per guanyar? El nostre primer objectiu serà aprendre què és un joc combinatori, veure’n alguns exemples i aprendre a jugar-hi. Tot aprenent a jugar descobrirem que utilitzar una mica de matemàtiques pot ajudar-nos en la nostra estratègia i poc a poc veurem que aquestes matemàtiques són molt més riques del que podria semblar de bon principi. Sense anar més lluny, els jocs combinatoris contenen els nombres surreals, que resulten ser el cos totalment ordenat més gran que existeix! El títol de la xerrada és homònim a un cèlebre llibre de John Conway on es tracta de manera amena, però totalment rigorosa, la matemàtica rere els jocs combinatoris. La nostra xerrada pretén donar un petit tast dels continguts d’aquest llibre.

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a simba(at)imub(dot)ub(dot)es

One thought on “SIMBa: De nombres i jocs

1. Retroenllaç: SIMBa: De nombres i jocs, ajornat! | Blog de la Biblioteca de Matemàtiques