SIMBa: «Funcionales del Beta-coalescente»

Malgrat que enguany no s’estan programant sessions regulars del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa), l’organització va deixar oberta la porta a realitzar xerrades si algun participant s’hi prestava. Aquest moment ha arribat.

Avui, 13 d’abril, se celebrarà una nova sessió del SIMBa.

Speaker: Arno Siri-Jegousse
Universitat/Centre: Centro de Investigación en Matemática (Guanajuato, Mexic)

Data: dilluns, 13 d’abril de 2015
Hora: 18, retrobament. 18:15, xerrada
Lloc: Aula B1 (planta baixa), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: Funcionales del Beta-coalescente.
Resum: El Beta-coalescente es un proceso Markoviano de coagulación con valores en el conjunto de las particiones de los enteros. Está utilizado en la modelización de genealogías, en particular para poblaciones con gran variabilidad en el éxito de reproducción.
Propondremos una panorama de la teoría y de resultados límites sobre algunas funcionales de interés estudiadas en varios artículos recientes. Nos enfocaremos en las aplicaciones de esas funcionales en genética y las ideas heurísticas de las pruebas..

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a seminari(dot)simba(at)ub(dot)edu.

Si esteu interessats a fer una xerrada, contacteu amb els organitzadors.