SIMBa: Parametrització de corbes racionals

Avui se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Eva Martínez Romero
Universitat: Departament d’Àlgebra i Geometria, Universitat de Barcelona.

Data: dimarts 29 de maig de 2012
Hora: 17:15, cafè i galetes; 17:30, inici

Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiquesde la Universitat de Barcelona.

Títol: Parametrització de corbes racionals

Resum: En aquesta xerrada els objectes centrals seran les corbes planes racionals.
Una corba algebraica al pla afí és un subconjunt del pla afí format pels punts que anul·len un cert polinomi en 2 variables i direm que una corba algebraica és racional quan admet una parametrització \phi : \mathbb{C} \longrightarrow C \subset \mathbb{C}^{2}.
Al pla afí, tots hem parametritzat algun cop una circumferència mitjançant un feix de rectes des d’un punt fixat d’aquesta. Enviarem aquesta noció al pla projectiu i veurem què ocorre quan variem l’espai de paràmetres.
Així, l’objectiu central serà introduir el concepte de corba racional al pla projectiu i veure, en particular, com podem parametritzar-les amb formes de grau 2, amb un parell de pinzellades de com això dóna peu a generalitzar-ho per a formes de grau superior.

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a simba(at)imub(dot)ub(dot)es