SIMBa: Arakelov vector bundles over arithmetic curves

Avui, dimecres 8 de gener, se celebrarà una nova sessió del Seminari Informal de Matemàtiques de Barcelona (SIMBa).

Speaker: Eva Martínez Romero
Universitat: Freie Universität Berlin

Data: Dimecres, 8 de gener de 2014
Hora: 18:15, cafè i galetes; 18:30, inici
Lloc: Aula IMUB (al terrat), Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona.

Títol: Arakelov vector bundles over arithmetic curves
Resum: La teoria d’Arakelov consisteix en un conjunt de tècniques per a l’estudi de problemes diofàntics des d’un punt de vista geomètric. Així, aquesta teoria es pot interpretar com una eina de “traducció” de resultats de geometria algebraica en enunciats de teoria de nombres i anàlisi complexa.
L’objectiu d’aquesta xerrada serà fer una petita introducció a la filosofia de la teoria d’Arakelov tot presentant el que es coneix com Arakelov vector bundles sobre una corba aritmètica.

Si voleu rebre informació dels propers seminaris us podeu subscriure a la llista de correu. Si voleu contactar amb els responsables podeu escriure un missatge a seminari(dot)simba(at)ub(dot)edu.