Ha mort Friederich Hirzebruch

Deixa un comentari

Fotografia de Gert-Martin Greuel, provinent d’Oberwolfach Photo Collection, sota llicència CC-BY-SA 2.0

El dia 27 de maig va morir Friederich Hirzebruch, un dels grans matemàtics alemanys del segle XX.

Hirzebruch, nascut a Hamm (Westfalia), es va formar a la Universitat de Münster de 1.945 a 1.950, amb una curta estada a l’Escola Politècnica general de Zurich. A mitjans dels 50 va passar una temporada a la Universitat de Princeton (Nova Jersey), fins que el 1.956 va guanyar una plaça de catedràtic a la Universitat de Bonn, que va ocupar fins que es va jubilar el 1.993. Allà mateix va fundar i dirigir l’Institut Max Planck de Matemàtiques el 1.980.

Entre moltes altres distincions, va ser guardonat amb el Premi Wolf de Matemàtiques el 1.988 i la Medalla Lobachevsky el 1.989. El govern japonès li va concedir l’Ordre del Sagrat Tresor el 1.996. Finalment, el 2.004, li van concedir la Medalla Cantor.

Destaquen les seves contribucions en els camps de la topologia, les varietats complexes i la geometria algebraica.

Més informació:

Font: Matemáticas y sus fronteras