Novetats del fons: El contable hindú

Ja ha arribat a la Biblioteca de Matemàtiques la darrera novel·la de David Leavitt, El contable hindú (The indian clerck), publicada originalment en anglès per Bloomsbury el 2007, i en castellà l’octubre de 2011 per Anagrama.

La novel·la relata la història verídica de la singular relació que van establir G.H.Hardy, un dels matemàtics anglesos més reconeguts del seu moment i Srinivasa Ramanujan, un humil comptable de Madràs.

Una mañana de enero de 1913, G. H. Hardy –considerado ya uno de los más grandes matemáticos británicos de su tiempo– recibe una carta un tanto incoherente de un contable de Madrás, Srinivasa Ramanujan, que afirma estar muy cerca de encontrar la solución de uno de los más importantes –y nunca resueltos– problemas matemáticos de la época. Hardy se propone convencer a Ramanujan de que vaya a Cambridge. Y esta decisión cambiará su propia vida y la historia de las matemáticas. El contable hindú está basada en una historia verdadera y trágica, en la que tuvieron un papel D. H. Lawrence, Bertrand Russell y Ludwig Wittgenstein.

A banda de la vessant matemàtica i el perfil humà dels protagonistes, la novel·la descriu amb precisió, i gràcies a un intens treball de documentació, l’ambient de Cambridge a principis de segle XX i l’enorme impacte que va causar en la societat britànica l’esclat de la Primera Guerra Mundial.

Ramanujan a Cambridge

Ramanujan (centre) i Hardy (dreta) en una fotografia de grup amb altres col·legues al Trinity College de Cambridge. Imatge de domini públic i obra de Charles F. Wilson, datada entre 1914 i 1919.

David Leavitt (Pittsburg, 1961), llicenciat per la Universitat de Yale, és autor de diverses novel·les, publicades totes en castellà per Anagrama, entre les que destaca El Hombre que sabía demasiado : Alan Turing y la invención de la computadora. Actualment imparteix un taller literari a la Universitat de Florida.

Més informació: