Enguany la Matefest Infofest torna a celebrar-se en línia

Matefest Infofest 2018

La primavera de l’any passat ens va sorprendre amb un confinament que va impedir celebrar la Matefest Infofest com s’havia fet habitualment. La situació epidemiològica va obligar a reconduir totes les activitats i a adaptar-les a les circumstàncies. Enguany, malgrat que la vacunació sembla canviar poc a poc l’escenari, l’edició de l’any 2021, prevista per al 5 de maig, se celebrarà també en format virtual, esperem que per última vegada.

Xerrades i estands

Com ja és habitual, els alumnes de la Facultat han preparat estands amb l’objectiu de descobrir als visitants branques i aplicacions de les Matemàtiques i la Informàtica que sovint queden relegades als currículums de l’ESO i el Batxillerat.

D’altra banda, també s’oferiran diverses xerrades que aborden aspectes menys coneguts o especialment atractius d’ambdues disciplines. Les xerrades van a càrrec de reconeguts experts en l’àrea en qüestió, molts d’ells professors de la Facultat.

Competicions

Enguany, a més, se celebraran tres competicions, de naturalesa diversa i adreçades també a públics diferents:

Torneig d’escacs

És una competició en línia que començarà el dia 5 a les 19:30 i s’acabarà una hora després. S’hi pot inscriure tothom que vulgui, en alguna de les quatre categories previstes.

Hi ha quatre premis, un per a cada categoria, valorats en més de 25€ cadascun.

Gimcana per a alumnes de primer

L’esclat de la pandèmia ha provocat que els alumnes de primer hagin entrat a la universitat d’una manera anòmala. La docència en línia no els ha permès gairebé ni relacionar-se entre ells ni amb el professorat o la Facultat. No han tingut encara la possibilitat de conèixer la vida universitària ni l’ambient que esperaven. És per això que la Matefest Infofest els ha preparat una gimcana per equips, que combina proves presencials amb activitats en línia, i que comença el 30 d’abril i acaba el 5 de maig a les 19:30.

L’equip guanyador rebrà un premi valorat en més de 50€.

El trívial de la Biblioteca

Samarreta de la UBPer la nostra banda, hem preparat un qüestionari, adreçat a alumnes de Secundària i Batxillerat, que vol oferir una mirada diferent, més humana i propera, sobre la vida i l’obra dels savis que ens han precedit. Es pot resoldre amb una cerca bàsica al web i, en bona part, també en aquest blog.

S’han previst dos premis: una samarreta oficial de la UB per al guanyador i un lot de productes del CRAI per al segon classificat.

Apunts relacionats

La matefest Infofest en vídeo

2 thoughts on “Enguany la Matefest Infofest torna a celebrar-se en línia

1. Retroenllaç: El dia 3 de maig se celebra la Matefest Infofest | Blog de la Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica