Finalment Grigori Perelman rebutja el milió de dòlars

1 comentari

En una nota publicada l’1 de juliol al web de l’Institut Clay de Matemàtiques s’informa que finalment Grigori Perelman ha rebutjat el milió de dòlars que se li va concedir en resoldre la conjectura de Poincaré.

Jim Carlson, president de l’Intsitut Clay, va explicar que Perelman li va comunicar la seva decisió en una conversa telefònica la setmana passada, però que no va adduir cap raó per rebutjar el premi. L’agència de notícies Interfax, citant a Perelman, diu que l’ha rebutjat perquè no està d’acord amb com s’organitza la comunitat matemàtica ni amb les seves decisions. Considera que la seva contribució per resoldre la conjectura de Poincaré no és superior a la de Richard Hamilton, matemàtic de la Universitat de Columbia.

D’altra banda, l’Istitut Clay encara no ha decidit què fer amb els diners del premi, però s’està valorant la manera d’invertir-los en algun projecte en benefici de les matemàtiques. La decisió es comunicarà a la tardor.

Més informació:

Entrades relacionades (en ordre cronològic):

1 thoughts on “Finalment Grigori Perelman rebutja el milió de dòlars

1. Retroenllaç: El milió de dòlars rebutjat per Perelman finançarà una beca postdoctoral | Bloc de la Biblioteca de Matemàtiques